Aby z sukcesem przeprowadzić kampanię sprzedażową, trzeba mocno wsłuchać się w potrzeby odbiorców. Trzeba dokładnie zidentyfikować swoją grupę docelową i poznać oraz spełnić jej oczekiwania.
Spis treści
Potrzeby i motywacje klienta
Mówi się, że potrzeba jest matką wynalazku. W dzisiejszym świecie to producenci poprzez badania konsumencie odkrywają potrzeby, jakie można zaspokoić, oferując wybrane produkty i usługi. Aby poznać potrzeby i motywacje klienta, trzeba niemal wejść w jego buty – dokładna analiza przeprowadzonych badań konsumenckich i wyciągnięcie z nich wniosków – do klucz do sukcesu.
Kampania chwytająca za serce
Bardzo ważne jest przygotowanie odpowiedniej dla grupy odbiorców kampanii sprzedażowej. Inna kampania chwyci za serce gospodynie domowe spragnione zdrowej żywności, inna – miłośników motoryzacji i samochodów z górnej półki. Wgląd wewnątrz klienta i jego motywacji pozwoli na przygotowanie kampanii, która w efekcie przyniesie satysfakcjonującą sprzedaż. Wgląd wewnątrz klienta jest tym, co powinno się robić zawsze. Od tego powinno się zacząć.
Insight konsumencki
Wiele firm popełnia zasadniczy błąd. Tworzy produkt, który może i jest czymś niezwykłym i przełomowym, jednak nie znajduje nabywców. Insight konsumencki pozwala wejść wgłąb potrzeb potencjalnych nabywców i w rezultacie daje odpowiedź na pytanie: czy to się sprzeda? Po jakiej cenie nabywcy są w stanie to kupić? Jaką kampanię przygotować, na czym ją oprzeć, jakimi kanałami dotrzeć do potencjalnych nabywców? Czy będą to social media czy raczej telewizja, prasa, plakaty?
Komentarze