28 kwietnia 2024

Program lojalnościowy jest tym elementem, który kreuje wizerunek marki, pozwalając odbiorcy na jej bliższe poznanie, a co za tym idzie utożsamianie się z nią. Ma to pozytywny wpływ na zwiększenie jej widoczności i przyciągnięcie uwagi nowych klientów. Efektem tych działań jest realny zysk  firmy i profity, z których czerpią korzyści odbiorcy.

Programy lojalnościowe są skutecznymi działaniami promocyjnymi odnoszącymi się do danej marki i firm biorących w nich udział. Dobrze dobrana strategia programu, pozwala zwiększyć sprzedaż produktu czy usługi, zachowując przy tym znacznie mniejsze koszty niż w przypadku innych działaniach marketingowych. Możemy tu bez problemu monitorować zwiększoną sprzedaż i cieszyć się z efektywności wdrożonego programu lojalnościowego. Dużym jego atutem jest to, że może być on organizowany dla klientów indywidualnych jak i dla firm.

 

Program lojalnościowy dla klientów

Program lojalnościowy dla klientów jest dobrą akcją promocyjną cieszącą się dużą popularnością wśród tej grupy odbiorców. Badania pokazują, że programy lojalnościowe mają realny wpływ na sprzedaż i ponad połowa naszego społeczeństwa w nich uczestniczy. Najbardziej popularnymi są te, gdzie klient otrzymuje punkty za zakupy i może je wymieniać na nagrody w różnej formie. Może to być kupon na następne z zakupy, wybrany produkt, kwota do wykorzystania w określonym punkcie itp.

Program lojalnościowy dla klientów, tworzy znakomitą formę komunikacji z nimi. Wielu posiada także karty stałego klienta, które pozwalają przynależeć do wybranej grupy odbiorców utożsamiających się z daną marką i cieszących się z korzyści płynących z tejże symbiozy. Klient stanowi bowiem silne ogniwo warunkujące funkcjonowanie firmy. Dlatego warto w tym przypadku skierować w jego stronę odpowiedni program lojalnościowy, który jak najlepiej zadba o jego potrzeby.

 

Program lojalnościowy dla firm

Program lojalnościowy dla firm ma z kolei zmotywować swoich pracowników do podejmowania wszelkich działań wpływających na sukces przedsiębiorstwa. To zadbanie w odpowiedni sposób o ich potrzeby, biorąc pod uwagę ich wiek, status i sytuację życiową. Tu dużą rolę odegra możliwość korzystanie z rożnych pakietów zdrowotnych, sportowych, wewnętrzna platforma sprzedażowa, w której można dokonywać zakupów na podstawie przyznanych punktów i inne benefity. Mile widziane są też różne formy rywalizacji, które angażują pracowników w życie firmy. Wszystko to pozwala docenić pracownika, jego wartość i zachęcić do dalszych działań w kierunku rozwoju danego przedsiębiorstwa.

Programy lojalnościowe mogą być dobrą drogą w kierunku osiągnięcia założonego przez firmę celu. Wystarczy wsłuchać się dokładnie w potrzeby grupy docelowej i stworzyć dla niej program, który będzie wartością dodaną dla obydwu stron. Organizację programu lojalnościowego najlepiej jest powierzyć specjalistom w tej dziedzinie, którzy zadbają o każdy aspekt w jego realizacji.

Show Full Content
Previous Praktyczne i nowoczesne półkotapczany, czyli jakie? Co je wyróżnia i gdzie je ustawić?
Next Regularny serwis spawarek gwarancją bezpieczeństwa i lepszej żywotności sprzętu

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close

Następny wpis

Close

Co oznacza wysoki bounce rate?

9 maja 2019
Close