Networking jest ściśle związany ze sferą biznesową; wymianą informacji, wzajemnego poparcia oraz możliwości. Buduje on relacje biznesowe i jest prowadzony na podstawie sieci wzajemnych kontaktów.
Spis treści
Idea networkingu
Z networkingiem mamy często do czynienia poprzez portale społecznościowe, a także sieci trwałych kontaktów w danej branży. Działania z tym związane mają na celu obustronne rekomendowanie swoich usług, udzielanie pomocy i dzielenie się potrzebną wiedzą. Korzystne w tym przypadku jest budowanie relacji trwałych, opartych na pielęgnowanie kontaktów, wymianie informacji i nawiązywanie nowych znajomości z różnymi obszarami biznesowymi. Bardzo ważnymi elementami są wzajemne poparcie oraz kwestia zaufania. To narzędzie odgrywa ważną rolę podczas obsadzania wysokich stanowisk w organizacji. Różnorodne firmy mogą docierać do liderów i prosić o rekomendację, a także menedżerowie mogą sygnalizować chęć zmiany miejsca pracy.
Nawiązywanie kontaktów
Networking jest związany z nawiązywaniem i podtrzymywaniem kontaktów biznesowych, które pomagają rozwinąć firmę, znaleźć partnerów biznesowych, pozyskać szersze grono odbiorców i stworzyć trwałe relacje na gruncie zawodowym. Głównym celem jest wzajemna pomoc i wsparcie, a także skorzystanie z rad osób doświadczonych. Jest to bardzo ważny aspekt, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają prowadzić działalność.
Networking daje obustronne korzyści, pozwala bowiem nawiązać relacje, które mogą zaowocować. To dobre rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który pragnie się rozwijać i pozyskiwać coraz więcej klientów.
Komentarze