W dzisiejszych czas ogromna część światowej sprzedaży opiera się na działaniu stron internetowych, na których zamieszcza się swoje usługi i oferty. By strona internetowa była atrakcyjna dla użytkownika, musi być przede wszystkim ładna pod kątem wizualnym, a także prosta w obsłudze, intuicyjna.
Tylko w taki sposób jest się w stanie zainteresować potencjalnego klienta, który na danej stronie pozostanie, a nie opuści jej zaraz po wejściu. Źle dostosowane i przygotowane strony intranetowe sprawiają, że choć potencjalny klient kliknie link, to za chwilę daną stronę opuści, a to jest bardzo niekorzystne i niepożądane zjawisko.
Spis treści
Usługa google analytics
Google analytics to tzw. darmowe statystyki odwiedzin danej strony. Tak naprawdę dostęp do tej usługi może mieć każdy, kto ma własną stronę internetową/sklep internetowy. Aby móc śledzić zdarzenia na danej stronie wystarczy uaktywnić sobie dostęp za pomocą konta e-mailowego w domenie @gmail.com. Analiza generowanych danych ma ogromne znaczenie, ponieważ dzięki nim możemy dowiedzieć się, np. kto wchodzi na daną stronę, ile osób odwiedza stronę dziennie/tygodniowo czy miesięcznie, a także, w jaki sposób potencjalni klienci znajdują wybraną stronę w Internecie.
Współczynnik odrzuceń
Co więcej google analytics daje nam też możliwość analizowania tzw. współczynnika odrzuceń (bounce rate). Bounce rate określa jaki procent osób opuszcza dany serwis internetowy po obejrzeniu zaledwie jednej strony internetowej. Dane te są niezwykle przydane podczas tworzenia strony i późniejszego zapewniania wysokiej jakości usług.
Komentarze